Životopis-Gucci

10. února 2007 v 11:43 | luccciáš |  Gucci
Guccio Gucci se narodil v roce 1881 jako syn florentinského sedláře.
Do doby než Karl Lagerfeld převzal vedení nad značkou Chanel nebylo v módním světě větší "comeback" story jako u Gucci pod vedením Toma Forda. Dříve než byl jmenován do funkce tvůrčího ředitele v roce 1994, značka se klátila v novinovém bahně, díky špatnému hospodaření se belhala nad okrajem bankrotu. Rodinní příslušníci byli ve sváru nebo byli uvrženi do vězení pro daňové úniky. Skandály dosáhly cajdákových proporcí v březnu roku 1998 s nájemnou vraždou posledního mužského dědice rodiny Gucciových, Maurizio Gucciho, jeho ex-manželkou.
Gucci se vrátil do Florencie a otevřel si roku 1920 svůj první obchod. Kožené zboží a jezdecké doplňky byly takovým úspěchem, že Gucci roku 1953 rozšířil síť svých obchodů až do Spojených Států. V 50. a 60. letech byla značka synonymem bohatství a mírné nápaditosti a přitahovala klienty jako Grace Kellyová, Audrey Hepburnová, a Jeckie Kennedy. Určité doplňky se staly klasikou - bambusové držadla kabelek, květovaná vázanka a například mokasíny - všechny zdobené známým rudě-zeleným proužkovaným logem společnosti.
Nicméně s nástupem 80. let si značka téměř ztratila prestižní jméno díky přelicensování a rodinným rozepřím. V roce 1993 společnost Investcorp, arabská investiční společnost, převzala moc nad značkou a umístěním poloviny Gucciho akcií na trh, efektivně ukončilo rodinné řízení společnosti.
V roce 1994 značka Gucci drasticky omezila počet svého personálu a jmenovala 36-letého studiového asistenta Toma Forda do posice návrhářského ředitele. Rodák ze Santa Fe studoval na New Yorské Univerzitě, poté se objevil v několika televizních reklamách. Později se zapsal do Parsonovy školy designu v New Yorku a Paříži, aby studoval interiérový a módní design. Konec 80. let strávil prací pro návrháře jako Cathy Hardwick a Perry Ellis, pak se roku 1990 přidal ke Gucciho týmu.
Tom Ford znovu obnovil Gucciho utuchající image díky marketingové dekadenci a smyslnosti, kterou představil, která byla uvědomělá o nemoci AIDS a která "zapomněla na sex". Sametové kalhoty se sníženým pasem vyjadřovaly ekvivalent etiky 90. let:
smyslné na dotyk, pro lidi, kteří se chtějí cítit sexy a nemusí vypadat sexy pro ostatní. Kovově kožené bodce zostřují naší image, dávají nám agresivní postoj, mezitím co nám obrušují chodidla. A nic není podle všeho více sexy než peníze: Fordovy kožené řemeny se zašitým šarlatovým písmenem "G" přes kyčelní kost se přišly na trh s říznou cenovkou 2000 franků.
Ford se stal dokonalým prostředníkem mezi obchodem a kreativním návrhem, který věděl, že oblečení neprodává pouze nějaký šaty jako takové, ale celková nálada spojená s jejich příchodem na trh a reklamní kampaní.
Gucci patří k nejstarším prestižním módním značkám a dodnes si drží svou vysokou úroveň. Úspěšně balancuje na pomezí usedlého "business" stylu a kreativity a Tom Ford velmi dobře ví, že jeho zboží neprodává jenom vzhled, ale celkový pocit.
 


Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 maka maka | 23. března 2007 v 11:25 | Reagovat

ja mam pasek od guciho a je naprosto upe hafo supovej

2 Kakina Kakina | E-mail | Web | 6. srpna 2007 v 18:18 | Reagovat

Ahojky, já mám zas úplně boží kabelčičku od Gucciho.. je naprosto nej nej nej. Kdybyste chtěli, mrkněte se na moje stránky, na kterých zatím jenom dělám, ale bude tam všechno možný o pařížské modě, návrhářích, přehlídkách a o tom všem. A taky tam dám jednou fotešku tý mý úúžžasný kabelky.. tak se kdyžtak jednou za čas na ty stránky mrkněte a někdy mi kdyžtak písněte vzkazík,ju? Zatím papapa =)

3 Kakina Kakina | E-mail | Web | 6. srpna 2007 v 18:19 | Reagovat

Jo a kdyby někdo z vás chtěl někdy pokecat o návrhářích, značkách, paříži, modě nebo jiných trendy věcech, klí´do mi písněte.. bu´d  komentík na moje stránky a já odepíšu a nebo na mail.. papapa =)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.